Apa kena mengena FATWA dengan bukan Islam?…malaysiakini

November 13, 2008 at 12:42 pm 3 comments

Majlis Fatwa Kebangsaan telah mengeluarkan fatwa mengenai Tomboy/Pengkid. 

PERINGATAN : Fatwa dan Majlis Fatwa adalah untuk orang Islam, tidak ada kena mengena dengan orang bukan Islam.

Jadi kenapa NGO bukan Islam buat tunjuk perasaan, buat demonstrasi bantah Fatwa untuk orang Islam? Apa ke jadah nye ni? Ini urusan agama Islam, kenapa nak campur?

Kalau NGO tersebut nak bantah sangat, masuk Islam dulu. Belajar ajaran Islam betul-betul. Fahami agama Islam dengan baik. Jika tidak, jangan sekali2 nak campur urusan orang Islam.

Jangan jadikan orang Islam pula biadap dengan agama anda. Jangan nanti ada demo bantah kenapa agama Hindu tak benarkan penganutnya makan daging lembu.

Ingat jangan campur urusan agama Islam, jika anda :

a) Bukan orang Islam

b) tidak faham ajaran Islam

c) lebih2 lagi jika anda sengaja cuba mencurahkan api kepada hubungan harmoni antara kaum dan agama di Malaysia ini.

Kepada orang Islam sendiri yang bantah fatwa ini (atau pa saja hukum Islam yang telah jelas), bertaubatlah. Jika anda tidak faham. Belajar, dalami agama anda. Jangan jadi munafik. Jangan sampai akidah terkeluar dari Islam.

Entry filed under: Uncategorized.

Budak Tingkat Empat Najib…malaysiakini Bila harga petrol nak turun lagi?…malaysiakini

3 Comments Add your own

  • 1. Tanaki  |  November 13, 2008 at 2:02 pm

    Ntahlah, saya pun tak faham napa NGO bukan islam “over reacted” ngan fatwa yang dikeluarkan. Tak ada kena mengena langsung! By the way, im non muslim

  • 2. Musa susah  |  November 13, 2008 at 3:41 pm

    Yah, memang saya bersetuju. Kalau Fatwa ini adalah untuk orang Islam saja kenapa yang bukan Islam itu mahu masuk campur? Gatal kah? Kalau gatal garoh kuat kuat dengan brus besi lah.
    Yang bukan Islam di nasihat jangan cari fasal kecuali Fatwa betul betul affect mereka. ‘DON’T TROUBLE TROUBLE TILL TROUBLE TROUBLES YOU.

  • 3. keepers  |  November 13, 2008 at 11:35 pm

    terlampau nak bersuara tu le jadinya….KPN pun dah bagi warning… ni dok hak asasi..hak asasi.. tu yg jadinye haru biru tu…

    dah tak aman ke malaysia sekarng ni ????? bnyk yg melampaui batas….

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RENUNGAN

Dan (Tuhan berfirman lagi): Sekiranya penduduk negeri itu, beriman serta bertaqwa, tentulah Kami akan membuka kepada mereka (pintu pengurniaan) yang melimpah-limpah berkatnya, dari langit dan bumi. Tetapi mereka mendustakan (Rasul Kami), lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. (Al-A'raf: 96)

VISITOR’S ONLINE

page counter

BILANGAN PELAWAT

  • 17,858 hits

POST TERDAHULU