Bila harga petrol nak turun lagi?…malaysiakini

November 14, 2008 at 5:38 pm Leave a comment

Ketika posting ini ditulis, harga minyak mentah per barrel adalah USD57.93. Ketika minyak dinaikkan dulu daripada RM1.98 harga minyak mentah per barrel adalah lingkungan USD120.

Sekarang harganya telah pun turun melebihi 50% tetapi harga petrol di Malaysia yang dijual kepada rakyat masih tinggi. Walaupun beberapa kali penurunan telah dibuat, tapi harga yang telah diturunkan masih tinggi berbanding harga minyak dunia.

Harga minyak sekarang sepatutnya kurang dari RM1.50 seliter, tapi kita masih bayar harga yang tinggi. Semuanya kerana Menteri2 kita yang nak jaga perut sendiri, perlu jaga perut pengusaha stesen minyak, takut mereka rugi. Rakyat rugi tak pe.

Apa menteri2 kita buat? Siapa menteri dan MP yang sebutkan pasal penurunan harga minyak di Dewan Rakyat sekarang? Tak de…

Apa menteri buat? Apa MP buat? Mana mereka pergi? Semuanya sibuk kempen UMno. Politik wang, rasuah politik, lobi sana sini. Kerja untuk rakyat? Tak buat.

Menteri hampeh…..

Entry filed under: Uncategorized.

Apa kena mengena FATWA dengan bukan Islam?…malaysiakini

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RENUNGAN

Dan (Tuhan berfirman lagi): Sekiranya penduduk negeri itu, beriman serta bertaqwa, tentulah Kami akan membuka kepada mereka (pintu pengurniaan) yang melimpah-limpah berkatnya, dari langit dan bumi. Tetapi mereka mendustakan (Rasul Kami), lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. (Al-A'raf: 96)

VISITOR’S ONLINE

page counter

BILANGAN PELAWAT

  • 17,857 hits

POST TERDAHULU