Budak Tingkat Empat Najib…malaysiakini

October 31, 2008 at 10:48 am 1 comment

Dr Mahathir dalam blognya membayangkan Najib juga mempunyai penasihat2 muda dari tingkat 4. Beliau menasihatkan Najib supaya berhati2 dengan mereka ini. Beliau bimbang jika najib benar2 dibayangi “budak tingkat empat”.

“Saya diberitahu Najib juga mempunyai penasihat muda yang amat berpengaruh terhadapnya” kata Mahathir sebagaimana dilaporkan oleh www.malaysiakini.com/news/92136 yang dipetik dari blog Mahathir chedet.com.

“Mereka ini mempunyai hubungan rapat dengan menantu Abdullah & tingkat 4, bahkan mereka adalah dari kumpulan yang sama” kata Mahathir.

Mahathirbimbang jika pengaruh kumpulan penasihat muda Najib ini mempunyai kepentingan perniagaan sebagaimana ECM-Libra (Khairy J)

“Apakah Ethos Capital yang juga terlibat dengan tingkat 4 akan menjadi seperti ECM-Libra?”

“Mereka amat berminat untuk dapat sebahagian dari tabung KWSP yang sekarang berjumlah RM300 billion untuk mereka urus pelaburannya, kononnya dengan pulangan 40%” kata Mahathir.

“Najib harus berhati2 supaya pisang tidak berbuah dua kali”.

Namun apakah nasihat Mahathir ini berkaitan dengan kelulusan Najib untuk menggunakan RM5 bilion duit KWSP untuk menyelamatkan ValueCap Sdn. Bhd? Apakah nasihat Mahathir ini sudah agak terlambat buat Najib?

Baru2 ini Najib meluluskan RM5 bilion duit KWSP untuk disalurkan kepada syarikat ValueCap Sdn Bhd. Tujuan duit KWSP ini digunakan kononnya untuk menaikkan nilai2 saham syarikat yang dianggap jatuh nilai.

Nilai saham syarikat yang sahamnya tidak mahu dibeli orang itu, mungkin akan naik seketika ketika suntikan modal 5 bilion itu dibuat. Tapi akhirnya ia akan jatuh semula kerana siapa mahu beli lagi? Orang dah ambil untuk, lepas tu jual balik.

Apakah Ethos Capital yang dirisaukan oleh Mahathir mempunyai kepentingan dalam ValueCap? Siapa tahu? Mungkin juga. Atau mungkin juga 5 bilion itu untuk orang lain yang lebih dekat dengan Najib?

Jika betul ada hubungan dengan Ethos Capital, maknanya budak tingkat 4 Najib sudah mula bertindak untuk ambil duit KWSP sebagaimana yang didakwa Mahathir?

Apapun, sebagai pencarum KWSP, saya tidak redha duit saya digunakan dengan sewenang2nya oleh kerajaan untuk bail-out syarikat yang hampir muflis.

Apa untung pencarum KWSP? Apakah dengan meminjamkan 5 bilion, KWSP akan untuk berlipat kali ganda hingga membolehkan dividen KWSP dinaikkan hingga 20 – 30 peratus? Sori sikit….. entah2 dividen makin turun tahun ini.

Entry filed under: Uncategorized.

Kecoh betullah Umno ni…malaysiakini Apa kena mengena FATWA dengan bukan Islam?…malaysiakini

1 Comment Add your own

  • 1. malayamuda  |  October 31, 2008 at 12:05 pm

    sudah nyanyuk

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RENUNGAN

Dan (Tuhan berfirman lagi): Sekiranya penduduk negeri itu, beriman serta bertaqwa, tentulah Kami akan membuka kepada mereka (pintu pengurniaan) yang melimpah-limpah berkatnya, dari langit dan bumi. Tetapi mereka mendustakan (Rasul Kami), lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. (Al-A'raf: 96)

VISITOR’S ONLINE

page counter

BILANGAN PELAWAT

  • 17,857 hits

POST TERDAHULU