Kecoh betullah Umno ni…malaysiakini

October 30, 2008 at 12:50 pm Leave a comment

Akhir2 ini banyak sekali kekecohan yang ditimbulkan oleh parti bernama Umno ni. Dari kes rasuah dan politik wang untuk mendapatkan pencalonan, kekecohan dan pergaduhan ketika mesyuarat cawangan / bahagian, kecoh pasal mesyuarat tak sah.

Memang kecoh betullah Umno ni. Perebutan jawatan dari ketua cawangan sampai ke kerusi Presiden. Yang nak naik didakwa menabur wang untuk mendapatkan sokongan. Yang belum cukup pencalonan mendakwa tak dapat pencalonan sebab tak tabur wang.

Kecoh betul. Sekarang pulak kecoh pasal debat antara calon yang nak bertanding. Ada yang setuju, ada juga yang tak mahu. Ada yang sokong, ada juga yang halang. Bimbang rahsia parti terbongkar. Memang kecoh giler.  Mesyuarat umno kat kota tinggi pun kecoh juga di www.malaysiakini.com/news/91967

Berebut jawatan hinggakan bergaduh dan berlawan cakap di media. Tuduh menuduh, kata mengata sesama mereka. Kecoh sungguh. Puncanya kerana nak dapatkan jawatan. Dari dulu, kini dan ….. memang beginilah perangai dan budaya Umno. Berebut pangkat dan jawatan. Kalau mereka ni belajar agama Islam, tentang tanggungjawab seorang pemimpin dan pertanggungjawabannya di akhirat kelak, tentu mereka takkan berebut2 dan kecoh begini.

Kecoh betullah Umno ni….  Nampak sangat parti ni dah hampir nak pupus. Karam, tenggelam.

Entry filed under: Uncategorized.

Tak boleh turun mendadak, rugikan pengusaha stesen minyak…malaysiakini Budak Tingkat Empat Najib…malaysiakini

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RENUNGAN

Dan (Tuhan berfirman lagi): Sekiranya penduduk negeri itu, beriman serta bertaqwa, tentulah Kami akan membuka kepada mereka (pintu pengurniaan) yang melimpah-limpah berkatnya, dari langit dan bumi. Tetapi mereka mendustakan (Rasul Kami), lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. (Al-A'raf: 96)

VISITOR’S ONLINE

page counter

BILANGAN PELAWAT

  • 17,857 hits

POST TERDAHULU