Menarik hari ini…malaysiakini

October 15, 2008 at 10:50 am Leave a comment

1. PAS beralih angin – kini yakin “16 Sept”

PAS akhirnya yakin sepenuhnya dengan “projek 16 September” Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan menghantar lima pemimpin berprofil tinggi parti itu menyertai mesyuarat pembentukan kerajaan baru dengan PKR dan DAP.

Keputusan biro politik parti itu minggu lalu telah pun direstui  mesyuarat jawatankuasa pusat parti itu bersama ahli-ahli parlimennya kelmarin.

Selain Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pemimpin kanan yang diberikan mandat untuk mengetuai delegasi parti itu termasuklah timbalannya Nasharudin Mat Isa, dua naib presiden Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu serta setiausaha agung Datuk Kamarudin Jaffar.
baca lanjut di http://www.malaysiakini.com/news/91255

2. Siasat Najib kes SMS isu Altantuya

Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa timbalan perdana menteri disiasat berhubung dakwaan menyalahgunakan kuasanya dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

Desakan terhadap Datuk Seri Najib Razak itu berbangkit lagi selepas pendedahan pertukaran mesej SMS, yang didakwa antara pemimpin Umno itu dengan seorang peguam kanan Datuk Muhammad Shafee Abdullah berhubung pendakwaan terhadap penganalisis politik Abdul Razak Baginda dalam kes itu.
   
“Dakwaan kita terhadap Najib – daripada kes Altantuya, (urusan pembelian) kapal selam dan Eurocopter kepada SMS antara beliau dengan peguam – tidak ada apa-apa jawapan, tiada siasatan dan tiada laporan,” kata Anwar di lobi Parliamen hari ini.

baca lanjut di http://www.malaysiakini.com/news/91234

3. Pembelian Eurocopter: Skandal Najib didedah

BELUM pun selesai skandal komisyen jet pejuang Sukhoi dan kapal selam Scorpene, Timbalan Perdana Menteri Najib Tun Razak terpalit dalam satu lagi skandal: kontrak perolehan Eurocopter menggantikan helikopter Nuri.

Merasmikan sesi terakhir penggal pertama Persidangan Dewan Rakyat, Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim membongkar kecurigaan-kecurigaan serius dalam perolehan helikopter berdaya tinggi ini.

Anwar berkata demikian dengan merujuk kepada surat rasmi yang dihantar syarikat pembida helikopter, Mentari Services, kepada Timbalan Perdana Menteri Najib Abdul Razak. Surat tersebut mendedahkan kerajaan telah bersetuju membeli 10 unit Eurocopter, walhal pembida lain menawarkan helikopter berkeupayaan sama pada nilai yang jauh lebih menjimatkan.

baca lanjut di http://www.sabahdaily.com/2008/10/pembelian-eurocopter-skandal-najib-didedah/

4. GEMPAR : SMS antara Najib & Shafee…??

Gempar Kembali!!! apabila baru-baru ini laman kontroversi Malaysia-today menerbitkan mesej perhubungan yang didakwa antara Najib Tun Razak dan Peguam terkenal Datuk Shafee Abdullah, bersabit kes pembunuhan berprofil tinggi melibatkan Abdul Razak Baginda . Dikatakan maklumat ini bocor daripada “Orang dalam” yang berkhidmat di Maxis Communication Bhd.

notes: The text messages were transmitted between Najib’s personal mobile phone (+6012 2143177) and Shafee’s mobile phone (+6012 3257052)

SpN = Shafee pada Najib
NpS = Najib pada Shafee
RB = Razak Baginda

Kita ikuti terjemahanya…..

baca lanjut di http://www.sabahdaily.com/2008/10/sms-antara-najib-shafee/

Berita-berita di atas menarik untuk dibaca. Perlu dihebahkan pada rakyat tentang bakal PM kerajaan Bn itu. Bersihkah beliau? Bagaimana dengan skandal isteri beliau? Adakah Umno dan BN telah memilih pengganti yang lebih baik dari Dolah Badawi? Atau bakal pengganti Dolah Badawi ini lebih buruk dari beliau?

Menarik juga apabila berita pertama iaitu 1. PAS beralih angin – kini yakin “16 Sept” menunjukkan keyakinan PAS tentang pembentukan kerajaan PR yang kini diperingkat akhir dan tidak lama lagi. Apakah ini petanda bahawa mungkin Najib akan kempunan untuk jadi PM? Apakah Rosmah akan gila meroyan bila Najib hanya jadi ketua pembangkang?

Semua kemungkinan boleh berlaku. Apa yang rakyat harapkan adalah kerajaan yang adil, bersih dan prihatin kepada kehidupan rakyat. Apakah Najib boleh diharapkan? Melihat skandal beliau dan isterinya, apakah rakyat yakin Najib akan jadi pemimpin adil, bersih dan prihatin?

Entry filed under: Uncategorized.

Harga minyak Malaysia turun sikit lagi…malaysiakini Anggota Kabinet BN mula jauhi Pak Lah…malaysiakini

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RENUNGAN

Dan (Tuhan berfirman lagi): Sekiranya penduduk negeri itu, beriman serta bertaqwa, tentulah Kami akan membuka kepada mereka (pintu pengurniaan) yang melimpah-limpah berkatnya, dari langit dan bumi. Tetapi mereka mendustakan (Rasul Kami), lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. (Al-A'raf: 96)

VISITOR’S ONLINE

page counter

BILANGAN PELAWAT

  • 17,857 hits

POST TERDAHULU