Hujung minggu menyesakkan nafas Khairy Jamaludin…malaysiakini

October 17, 2008 at 8:58 am 1 comment

Hujung minggu ini merupakan waktu yang menyiksakan bagi KJ simenantu Pak Lah. Bahagian2 Pemuda UMNO akan menyambung mesyuarat mereka dan akan membuat keputusan untuk mencalonkan siapa sebagai calon Ketua Pemuda Umno Malaysia.

Apakah KJ akan melepasi kuota pencalonan minggu ini? Mampukah KJ mengejar Mukhriz? Itulah yang menyebabkan KJ amat tension sekarang ini. Berdebar2 dan sesak nafas KJ. Adakah dia kan tersenyum lebar minggu ini kerana melepasi kuota? Atau jatuh terduduk kerana belum melepasi kouta?

Mukhriz sudah boleh mengatur strategi untuk menang dalam pemilihan Mac nanti. Tapi Kj masih terkial2 berusaha melepasi kuota.

Kalau tak lepas kuota lagi minggu ini, malu besar akan ditanggung KJ. Adakah beliau akan di boooo lagi? Atau beliau akan diangkat tinggi?

Apa pun tentunya KJ dan kuncu2nya akan berusaha gigih mendapatkan pencalonan. Kalau ikutkan tradisi UMNo, sudah tentu banyak wang akan ditaburkan sana-sini oleh KJ dan kuncunya. Apa nak heran?

Mukhriz pun dituduh menabur wang. Khir Toyo pun dituduh menabur wang. Inikan pula si KJ.  Bukankah sudah tradisi Umno menabur wang untuk dapat undi. Sama ada dalam PRU, PRk atau pemilihan Umno. Biasalah tu… orang Umno, tak ada duit tak ada undi. Sekarang emalbur dulu, bila dah menang nanti, dapat jawatan, dapat kuasa, kautlah keuntungannya semula, tak kiralah harta dan hak rakyat, semua bedal. Itulah tradisi membela melayau orang Umno.

Minggu ini memang menyesakkan nafas KJ si menantu. Pak Lah pun tentu sama2 tension. Malu juga Pak Lah kalau KJ tak lepas kuota pencalonan. Nampak sangat orang Umno betul2 tolak Pak Lah.

baca lanjut di www.malaysiakini/news/91378

Entry filed under: Uncategorized.

Anggota Kabinet BN mula jauhi Pak Lah…malaysiakini MCA tekan Umno sampai tersembam?…malaysiakini

1 Comment Add your own

Leave a comment

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


RENUNGAN

Dan (Tuhan berfirman lagi): Sekiranya penduduk negeri itu, beriman serta bertaqwa, tentulah Kami akan membuka kepada mereka (pintu pengurniaan) yang melimpah-limpah berkatnya, dari langit dan bumi. Tetapi mereka mendustakan (Rasul Kami), lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. (Al-A'raf: 96)

VISITOR’S ONLINE

page counter

BILANGAN PELAWAT

  • 17,858 hits

POST TERDAHULU